Την Παρασκευή
12 Φεβρουαρίου εμείς οι μαθητές του Δ1 επισκεφτήκαμε το δασάκι δίπλα
στην εκκλησία της Παναγίας, προκειμένου να ερευνήσουμε και να μελετήσουμε από
κοντά μικρά οικοσυστήματα που προφανώς υπάρχουν εκεί. Αφορμή για τη δράση αυτή αποτέλεσε η σχετική ενότητα
που δουλεύουμε στη Μελέτη Περιβάλλοντος και αφορά τα οικοσυστήματα.
Πήραμε λοιπόν τα βιβλία μας,τα τετράδιά μας, τους
μεγεθυντικούς φακούς, τα γάντια μας,την καλή μας διάθεση και ξεκινήσαμε…
Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες και η κάθε ομάδα όρισε μια μικρή περιοχή, την
οποία μελέτησε προσεκτικά, παρατηρώντας και καταγράφοντας τα στοιχεία που βρήκε ,έμβια και άβια.
Ανάμεσα
λοιπόν στα φυτά και κάτω από μικρές πέτρες ανακαλύψαμε ζωντανούς… θησαυρούς!
Ρίζες
φυτών – Σαρανταποδαρούσες
Σκουλήκια
Σαλιγκάρια - Κοχύλια
Και
διάφορα είδη σκαθαριών
Τέλος
καταγράψαμε φυτά γνωστά και συνηθισμένα στην ελληνική φύση
Ραδίκι,αγριαγκινάρα,
χαμομήλι, μανδραγόρας, ανεμώνη ,ξινήθρα
και μανιτάρια
Ας δούμε όμως τι είναι το
οικοσύστημα
Κάθε
περιοχή χαρακτηρίζεται από μια μικρή ή μεγάλη ποικιλία ζώων, φυτών και
μικροβίων που διεκδικούν το δικό τους χώρο και αγωνίζονται να επιβιώσουν
Τα
ζώα τα φυτά αλλά και κάποιοι μικροοργανισμοί που βοηθούν στην αποσύνθεση των
φυτών και των ζώων, αποτελούν τα έμβια (βιοτικά) στοιχεία του οικοσυστήματος, γιατί έχουν ζωή.
Το ποιοι και πόσοι
οργανισμοί από κάθε είδος μπορούν να ζήσουν σε μια περιοχή καθορίζεται από
παράγοντες όπως: Το νερό, ο ήλιος, το έδαφος ,ο αέρας, οι βροχοπτώσεις, η
θερμοκρασία. Οι παράγοντες αυτοί αποτελούν τα άβια (αβιοτικά) στοιχεία του
οικοσυστήματος.
Το σύνολο των έμβιων
και άβιων στοιχείων μιας περιοχής που διαρκώς αλληλεπιδρούν και επηρεάζουν το
ένα το άλλο αποτελούν ένα οικοσύστημα. Η πιο σημαντική σχέση που έχουν είναι η
τροφική. Το ένα αποτελεί τροφή για το άλλο.
Οικοσύστημα μπορεί να
είναι μια λίμνη, ένα δάσος, ένα ποτάμι, μια έρημος…
Υπεύθυνη δασκάλα τμήματος :Χατζημανώλη Αγγελική